Διαμαρτυρία Καθηγητών Πληροφορικής Πιερίας

Κατερίνη, 4/10/2013

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Σχετικά με τις «Διευκρινήσεις για τα μαθήματα Πληροφορικής του Γενικού Λυκείου»

Αρ.Πρωτ. 139608/Γ2/ 1-10-2013 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. Πρωτ 139608/Γ2/ 1-10-2013 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ με θέμα «Διευκρ ινήσεις για τα μαθήματα Πληροφορικής του Γενικού Λυκείου» ορίζεται ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα που συγκροτούνται για τα μαθήματα πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο, μέχρι και 27. Με την παραπάνω, επιπλέον καθορίζεται η διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής να γίνεται στο εργαστήριο από έναν εκπαιδευτικό.

Ο μεγάλος αυτός αριθμός μαθητών στα εργαστήρια πληροφορικής, τα οποία στην πλειονότητά τους αποτελούνται από 10 έως το πολύ 12 υπολογιστές, σημαίνει ότι σε 5 έως 7 υπολογιστές θα εκπαιδεύονται ταυτόχρονα 3 μαθητές και στους υπόλοιπους θα εκπαιδεύονται 2.

Συνέπειες της παραπάνω απόφασης είναι:

  1. Ένας εκπαιδευτικός δεν επαρκεί για να παρακολουθήσει καί να υποστηρίξει τη διδασκαλία στο εργαστήριο. Να υπενθυμίσουμε ότι στα εργαστηριακά σεμινάρια Α’ και Β’ επιπέδου εκπαίδευσης εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε οι προδιαγραφές είναι για τμήματα 10 έως 12 ατόμων με έναν εκπαιδευτή αλλά και με ένα βοηθό
  1. Η διδασκαλία δεν θα είναι αποτελεσματική και η αξιολόγηση δεν θα είναι αντικειμενική (καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα του ενός, το πολύ δύο μαθητών ανά υπολογιστή).
  2. Σε συνδυασμό με τις μικρές διαστάσεις που συνήθως έχουν τα εργαστήρια πληροφορίκής, καθώς καί της ίδίαίτερότητας ότί η δίασπορά των μαθητών είναί μόνο στα σημεία που βρίσκονται οι υπολογιστές και όχι σε όλη την αίθουσα όπως γίνεται με τα υπόλοιπα μαθήματα, δημιουργείται μεγάλος συνωστισμός των μαθητών (κολλητές 2-3 καρέκλες – μαθητές – σε απόσταση 1,2 μέτρου)

Στο με Αρ.Πρωτ. 39610/Γ2/ 1-10-2013 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ, όπου δίνονται οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων του Γενικού Λυκείου, αναφέρεται ότι το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής της Α’ Λυκείου, διδάσκεται στο εργαστήριο και προτείνεται για τη δίδασκαλία καί η ανάθεση συνθετίκών εργασίών σε ένα συνεργατίκό περίβάλλον αξιοποιώντας τη μέθοδο project για την καθοδήγηση των μαθητών. Οι αντίστοιχες οδηγίες όμως, από το υπουργείο, για την συγκρότηση τμημάτων Ερευνητικής Εργασίας, ορίζουν συγκρότηση τμημάτων 16 έως 20 μαθητών.

Παίρνοντας υπόψη τα παραπάνω:

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ

γία την δραματίκή χείροτέρευση των συνθηκών δίεξαγωγής των μαθημάτων Πληροφορίκής που επιβάλλεται με την υπ’ αριθ. Πρωτ 139608/Γ2/ 1-10-2013 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

για τα μαθήματα Εφαρμογές Πληροφορικής, Εφαρμογές Υπολογιστών Πολυμέσα – Δίκτυα καί Εφαρμογές Λογισμικού:

  • Είτε να επιτραπεί η συγκρότηση τμημάτων 12έως 16μαθητών ανά τμήμα με έναν εκπαιδευτικό
  • Είτε να γίνει επαναφορά της ΥΑ, με αρ. πρωτ, με Γ2/4243/22-09-1999 ως προς τις ρυθμίσεις της κατανομής των μαθητών και των εκπαιδευτικών για τα παραπάνω μαθήματα.

Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή

Συλλόγου Πληροφορικών Πιερίας