Σύσταση αυτοτελούς τμήματος Νέων Τεχνολογιών και Καινοτομίας στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Τη σύσταση αυτοτελούς τμήματος νέων τεχνολογιών και καινοτομίας στο υπουργείο Παιδείας προβλέπει τροπολογία στο νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».

Στο νέο Τμήμα ανατίθενται αρμοδιότητες που σχετίζονται ιδίως με:

α) την βέλτιστη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση μέσω της κατάλληλης υποστήριξης του εκπαιδευτικού προσωπικού και των σχολικών μονάδων,

β) την υποστήριξη της λειτουργίας και την επέκταση των εργαστηρίων ανοικτών τεχνολογιών (edulabs),

γ) τη συνεργασία με τους εποπτευόμενους φορείς του ΥΠΠΕΘ και το συντονισμό των δράσεων των ΚΕΠΛΗΝΕΤ,

δ) την εκπόνηση μελετών σχετικά με την αξιοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων καθώς και την καταγραφή των αναγκών σε θέματα επιμόρφωσης στις ΤΠΕ, ψηφιακού περιεχομένου και ψηφιακού εξοπλισμού,

ε) τη συμμετοχή στην υλοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών δράσεων που αφορούν στη χρήση και εφαρμογή των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, τον συντονισμό εθνικών και ευρωπαϊκών δράσεων, την υποβολή προτάσεων για τη συμμετοχή του ΥΠΠΕΘ σε χρηματοδοτούμενες δράσεις καθώς και για δράσεις που αφορούν στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία,

στ) την διοργάνωση σεμιναρίων σχετικά με την Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Καινοτομία και την υποβολή εισηγήσεων σχετικά με την αναθεώρηση/τροποποίηση των γνωστικών αντικειμένων της Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με την εξέλιξη της επιστήμης και

ζ) το σχεδιασμό δράσεων για την χρήση, εμπλουτισμό και παραγωγή ανοιχτού περιεχομένου και ανοιχτού λογισμικού για όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

Εικονίδιο
Άρθρο 49 ΦΕΚ 4415 τ. Α' - 06/09/2016

1. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 24 του ΠΔ 114/14 (Α΄ 181), προστίθεται περ. η΄ ως εξής:
«η΄ Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης Νέων Τεχνολογιών και Καινοτομίας» .

2. Στο άρθρο 30 του ΠΔ 114/14 προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής:

Συνέχεια ανάγνωσης

Eθνικό υπερ-υπολογιστικό σύστημα ARIS: Νέες δυνατότητες για την υλοποίηση επιστημονικών εφαρμογών μεγάλης κλίμακας

Με επιπλέον υπολογιστική ισχύ, διπλάσιο αποθηκευτικό χώρο υψηλών επιδόσεων και δυνατότητες μακροχρόνιας αποθήκευσης δεδομένων (archiving), ο εθνικός υπερυπολογιστής ΑRIS (Advanced Research Information System) καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες των επιστημονικών εφαρμογών υψηλών απαιτήσεων, ιδιαίτερα σε πεδία όπως η υπολογιστική ρευστοδυναμική, η έρευνα για τον καρκίνο, η σεισμολογία, η τεχνητή νοημοσύνη, και εφαρμογές ανάλυσης μεγάλων δεδομένων (BigDataAnalytics). Την υποδομή αναπτύσσει και λειτουργεί το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ), στο οποίο απονεμήθηκε πρόσφατα το χρυσό βραβείο στην κατηγορία “Στρατηγική, Καινοτομία & Εξωστρέφεια – Έργα Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D)” των Business IT excellence (BITE) awards. Η πρόσβαση στο σύστημα ARIS είναι ανοιχτή για τα Ελληνικά ερευνητικά ιδρύματα και Πανεπιστήμια, και γίνεται μέσω περιοδικών προσκλήσεων για έργα παραγωγής, προετοιμασίας και κλιμάκωσης.

Στο αρχικό σύστημα των 426 επιμέρους υπολογιστών (κόμβων) IBM NextScale προστέθηκαν τρεις νέες υπολογιστικές νησίδες που υποστηρίζουν διαφορετικές αρχιτεκτονικές παράλληλης επεξεργασίας, διευρύνοντας έτσι τις δυνατότητες του ARIS για υποστήριξη εφαρμογών που απαιτούν μεγάλο μέγεθος μνήμης ή για εφαρμογές που βασίζονται σε τεχνολογίες συνεπεξεργαστών όπως GP-GPU (General Purpose Graphics Processing Unit)και Intel MIC (Many Integrated Core Architecture) για την επιτάχυνση της εκτέλεσής τους:

Συνέχεια ανάγνωσης

Ο πρώτος Κώδικας Δεοντολογίας για την Πληροφορική από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

Μετά από διαβούλευση πολλών μηνών και μελέτη του Κώδικα Δεοντολογίας που έχει προταθεί από διεθνείς οργανισμούς1 σχετικούς με την Πληροφορική και τις Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ), η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας ολοκλήρωσε την κατάρτιση του πρώτου Κώδικα Δεοντολογίας για τον κλάδο της Πληροφορικής στην Ελλάδα.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας αποτελεί το θεμέλιο κάθε επαγγελματικού και επιστημονικού κλάδου, ως υπερσύνολο και επέκταση του εκάστοτε τυπικού νομοθετικού πλαισίου. Ο Κώδικας Δεοντολογίας των Πληροφορικών αποσκοπεί στο να θέσει τα πρότυπα για την άσκηση του επαγγέλματος του Πληροφορικού. Για το σκοπό αυτό καταγράφει και καθορίζει τις ηθικές υποχρεώσεις των Πληροφορικών και είναι δεσμευτικός για όλα τα μέλη της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Το Σχέδιο πρότασης για το Ανοιχτό Λογισμικό και τον εξοπλιμό της Πρωτοβάθμιας και Δυετροβάθμιας Εκπαίδευσης

Η Ομάδα Εργασίας Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συστάθηκε με τις υπ. Αριθμ ΥΑ 32439/ΓΔ4 24 /2/2016, 49172 /ΓΔ4 23/3/2016 και 100044/Δ1 17/6/2006 παρουσίασε στον Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Νικόλαο Φίλη, σε συνεργάτες του γραφείου Υπουργού και του Γενικού Γραμματέα και στους Διευθυντές της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ/ντης Α/θμιας, Β/θμιας, Τεχνικής Εκπ/σης, Ειδ. Αγωγής, Φυς. Αγωγής), την πρώτη έκδοση της εισήγησης-μελέτης που εκπόνησε, με στόχο τη συζήτηση θεμάτων που αφορούν

α) τη προώθηση ελεύθερου λογισμικού

β)τη προώθηση Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων-Ανοιχτό Ψηφιακό Υλικό

γ)την υποβολή προτάσεων για τον επικείμενο εξοπλισμό εργαστηρίων Πληροφορικής και των σχολείων γενικότερα με ψηφιακό εξοπλισμό με στόχο τη προώθηση της καινοτομίας, την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών και της υπολογιστικής σκέψης.

δ)την υλοποίηση Δράσεων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ σε επίπεδο Δ/νσης Εκπ/σης καθώς και η ενδοσχολική επιμόρφωση με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών- πολλαπλασιαστών

ε) τη δημιουργία «Κέντρου Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας» σε κάθε νομό έτσι ώστε να ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας την επόμενη περίοδο.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Δημοτικών Σχολείων Ε.Α.Ε.Π.

Δημοσιεύτηκε  στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 1324 τΒ 11-5-2016) η Υπουργική Απόφαση για το ωρολόγιο πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου που θα ισχύσει από το επόμενο σχολικό έτος.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download