Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1489 τ. Β/ 26-5-2016, η απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον “Καθορισμό των Τομέων και των Ειδικοτήτων των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) και της αντιστοιχίας μεταξύ τους”.
Ιούν 05
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1489 τ. Β/ 26-5-2016, η απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον “Καθορισμό των Τομέων και των Ειδικοτήτων των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) και της αντιστοιχίας μεταξύ τους”.
Ιούν 05
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, Προσανατολισμού και Επιλογής της Α’ Τάξης και των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών – Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων της Β’ Τάξης των ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4386/2016 (Α’ 83).
Απρ 28
Κόστος 35 $, CPU τετραπλού πυρήνα (επεξεργαστής Cortex A7 στα 900MHz), ένα gigabyte μνήμης RAM, στο μέγεθος μιας πιστωτικής κάρτας. Δείτε το νέο Raspberry Pi 2. Συνδέστε την τηλεόραση / οθόνη σας και τρέξετε διανομές ARM GNU / Linux, συμπεριλαμβανομένων Snappy Ubuntu πυρήνα, καθώς επίσης και τα Microsoft Windows 10. Είναι η τέλεια λύση για εργαστήρια πληροφορικής με LTSP. Οι εφαρμογές εκτελούνται σε έναν server ενώ τα τερματικά με Raspberry Pi 2 χειρίζονται την είσοδο και την έξοδο των δεδομένων.
Απρ 28
Η χρήση των νέων τεχνολογιών μπορεί να απογειώσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να ενισχύσει ουσιαστικά τις γνωστικές τους ικανότητες, Για παράδειγμα ένα όμορφο βίντεο που εμπεριέχει πλύθος πληροφοριών ή μία καλοσχεδιασμένη εφαρμογή μπορεί να αποτελέσει αφορμή για κουβέντα και οικοδόμηση γνώσεων σε διάφορα θεματικά πεδία. Τα παραδείγματα είναι άπειρα και για το λόγο αυτό εμπλέκεται η όρεξη και η διορατικότητα του εκπαιδευτή στην επιλογή τους. Εμείς ενδεικτικά παραθέτουμε 2 από αυτά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς τρόπους: στην ιστορία, την κοινωνιολογία, την προστασία του περιβάλλοντος, την ηθική-φιλοσοφία, κλπ
Το πρώτο παράδειγμα παρουσιάζει τις σημαντικότερες μάχες που έγιναν στο σύνολο σχεδόν της ιστορίας του ανθρώπινου γένους, από το 2500 πΧ έως σήμερα: http://battles.nodegoat.net/viewer.p/23/385/scenario/1/geo/fullscreen
Το δεύτερο παράδειγμα δείχνει τον τρόπο και την ταχύτητα με την οποία εξαπλώθηκε η ραδιενέργεια μετά το ατύχημα στο Τσερνομπίλ
Πηγή: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Δράμας (Σ.Ε.ΠΛΗ.Δ.)
Απρ 26
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ολοένα αυξανόμενη τάση για χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους ίδιους τους μαθητές. Φορητές ταμπλέτες, εικονικά περιβάλλοντα μάθησης, ψηφιακά βιβλία και άλλα πολλά αποκτούν θέση στη διδακτική πράξη. Την ίδια στιγμή, άλλες τεχνολογίες όχι τόσο διαδεδομένες, προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν κατά κόρον τα προσεχή χρόνια. Αφού σκανάραμε τις λίστες των ειδικών σε θέματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας αιχμής, σας παρουσιάζουμε τη λίστα με τις δέκα ανερχόμενες εκπαιδευτικές τεχνολογίες που θα απασχολήσουν τους εκπαιδευτικούς τα επόμενα χρόνια.
Κατηγοριοποιήσαμε τις παρακάτω τάσεις στην εκπαιδευτική τεχνολογία με βάση κάποια κοινά χαρακτηριστικά που προσφέρουν στον χρήση.
Εξατομίκευση: ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των ανερχόμενων τεχνολογιών είναι η δυνατότητα να προσφέρουν εξατομικευμένη μάθηση στον χρήστη, προσαρμοσμένη στις ατομικές του ανάγκες, καθώς και να χρησιμοποιούνται όταν αυτός το επιθυμεί.
Κοινόχρηστες πληροφορίες: η συνεργασία είναι το κλειδί.
Πρακτική εξάσκηση: όσο η εκπαίδευση ψηφιοποιείται, τόσο θα υπάρχει ανάγκη για πρακτική εξάσκηση.
Ευελιξία: η διαδικασία μάθησης θα πρέπει να προσαρμοστεί για να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών.