Οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1489 τ. Β/ 26-5-2016, η απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον “Καθορισμό των Τομέων και των Ειδικοτήτων των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) και της αντιστοιχίας μεταξύ τους”.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download

Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων ΕΠΑ.Λ. Α’ και Β’ τάξης.

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, Προσανατολισμού και Επιλογής της Α’ Τάξης και των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων της Β’ Τάξης των ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4386/2016 (Α’ 83).

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download

Ο νέος σας υπολογιστής κοστίζει 35$

rasberrypiΚόστος 35 $, CPU τετραπλού πυρήνα (επεξεργαστής Cortex A7 στα 900MHz), ένα gigabyte μνήμης RAM, στο μέγεθος μιας πιστωτικής κάρτας. Δείτε το νέο Raspberry Pi 2. Συνδέστε την τηλεόραση / οθόνη σας και  τρέξετε διανομές ARM GNU / Linux, συμπεριλαμβανομένων Snappy Ubuntu πυρήνα, καθώς επίσης και τα Microsoft Windows 10. Είναι η τέλεια λύση για εργαστήρια πληροφορικής με  LTSP. Οι εφαρμογές εκτελούνται σε έναν server ενώ τα τερματικά με Raspberry Pi 2 χειρίζονται την είσοδο και την έξοδο των δεδομένων.

Η πληροφορική στην υπηρεσία άλλων γνωστικών αντικειμένων

Η χρήση των νέων τεχνολογιών μπορεί να απογειώσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να ενισχύσει ουσιαστικά τις γνωστικές τους ικανότητες, Για παράδειγμα ένα όμορφο βίντεο που εμπεριέχει πλύθος πληροφοριών ή μία καλοσχεδιασμένη εφαρμογή μπορεί να αποτελέσει αφορμή για κουβέντα και οικοδόμηση γνώσεων σε διάφορα θεματικά πεδία. Τα παραδείγματα είναι άπειρα και για το λόγο αυτό εμπλέκεται η όρεξη και η διορατικότητα του εκπαιδευτή στην επιλογή τους. Εμείς ενδεικτικά παραθέτουμε 2 από αυτά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς τρόπους: στην ιστορία, την κοινωνιολογία, την προστασία του περιβάλλοντος, την ηθική-φιλοσοφία, κλπ

Το πρώτο παράδειγμα παρουσιάζει τις σημαντικότερες μάχες που έγιναν στο σύνολο σχεδόν της ιστορίας του ανθρώπινου γένους, από το 2500 πΧ έως σήμερα:  http://battles.nodegoat.net/viewer.p/23/385/scenario/1/geo/fullscreen 

Το δεύτερο παράδειγμα δείχνει τον τρόπο και την ταχύτητα με την οποία εξαπλώθηκε η ραδιενέργεια μετά το ατύχημα στο Τσερνομπίλ

Πηγή: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Δράμας (Σ.Ε.ΠΛΗ.Δ.)

Ανερχόμενες τάσεις της Eκπαιδευτικής Tεχνολογίας.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ολοένα αυξανόμενη τάση για χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους ίδιους τους μαθητές. Φορητές ταμπλέτες, εικονικά περιβάλλοντα μάθησης, ψηφιακά βιβλία και άλλα πολλά αποκτούν θέση στη διδακτική πράξη. Την ίδια στιγμή, άλλες τεχνολογίες όχι τόσο διαδεδομένες, προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν κατά κόρον τα προσεχή χρόνια. Αφού σκανάραμε τις λίστες των ειδικών σε θέματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας αιχμής, σας παρουσιάζουμε τη λίστα με τις δέκα ανερχόμενες εκπαιδευτικές τεχνολογίες που θα απασχολήσουν τους εκπαιδευτικούς τα επόμενα χρόνια.

Κατηγοριοποιήσαμε τις παρακάτω τάσεις στην εκπαιδευτική τεχνολογία με βάση κάποια κοινά χαρακτηριστικά που προσφέρουν στον χρήση.

Εξατομίκευση: ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των ανερχόμενων τεχνολογιών είναι η δυνατότητα να προσφέρουν εξατομικευμένη μάθηση στον χρήστη, προσαρμοσμένη στις ατομικές του ανάγκες, καθώς και να χρησιμοποιούνται όταν αυτός το επιθυμεί.

  • Φορετή τεχνολογία: τα ‘έξυπνα ρολόγια’ και τα γυαλιά της Google παρουσιάζουν πολλές υποσχόμενες νέες μεθόδους μάθησης, με τα »έξυπνα ρολόγια» να εμφανίζουν πολλά πλεονεκτήματα σε χωροευαίσθητες δραστηριότητες χάρη στους αισθητήρες κίνησης και πίεσης που διαθέτουν.
  • BYOD (Bring Your Own Device) ή ελληνιστί Φέρε τη συσκευή σου: είναι η νέα ανερχόμενη τάση στην εκπαίδευση καθώς πολλοί είναι οι μαθητές που φέρνουν τη φορητή τους συσκευή ( κινητό, ταμπλέτα) στο σχολείο. Σύμφωνα με παρατηρήσεις, οι μαθητές που έχουν συνηθίσει στη χρήση της τεχνολογίας στο σπίτι, έχουν την ίδια προσδοκία και από το σχολικό τους περιβάλλον. Σε περιπτώσεις που το σχολείο δεν μπορεί να παράσχει τα τεχνολογικά μέσα, οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν τα δικά τους.
  • Κινητή μάθηση (mobile learning): Μέχρι το τέλος του 2015 υπολογίζεται πως οι χρήστες κινητών συσκευών θα ξεπεράσουν τα 3,4 δισεκατομμύρια. Τα τελευταία χρόνια, οι κινήσεις δεδομένων μέσω κινητών συσκευών τείνουν να ξεπεράσουν αυτές των υπολογιστών ενώ οι εκπαιδευτικές εφαρμογές για κινητές συσκευές καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση στη ζήτηση σε δημοφιλείς πλατφόρμες αγοράς εφαρμογών (iTunes, GooglePlay)

Κοινόχρηστες πληροφορίες: η συνεργασία είναι το κλειδί.

  • Cloud computing (υπολογιστικό νέφος): Όλο και περισσότερα σχολεία θα χρησιμοποιούν τα εργαλεία που βασίζονται σε σύννεφο , όπως το Google Classroom, πράγμα που καθιστά ευκολότερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες όπου κι αν βρίσκονται , σε οποιοδήποτε συσκευή που έχουν.
  • Κοινωνικά δίκτυα (Social Networks): η χρήση των κοινωνικών δικτύων για έρευνα και συνεργασία αρχίζει να κερδίζει έδαφος τόσο στο εσωτερικό του σχολείου, ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, όσο και ανάμεσα σε σχολεία και πανεπιστήμια.
  • MOOCs (Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα):  Τα εμπόδια πρόσβασης στην εκπαίδευση έχουν αρχίσει να εξαλείφονται , είτε μέσω περιοδικών ανοικτής πρόσβασης , ψηφιακών βιβλίων και άλλων ανοιχτού περιεχομένου , τα λογισμικά ανοικτού κώδικα ή MOOCs – παρέχοντας σε περισσότερους ανθρώπους την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση και επιρροή εκπαίδευση.

Πρακτική εξάσκηση: όσο η εκπαίδευση ψηφιοποιείται, τόσο θα υπάρχει ανάγκη για πρακτική εξάσκηση.

  • Τρισδιάστατη εκτύπωση (3D printing): Η τεχνολογία αυτή μπορεί να απέχει μερικά χρόνια από την υιοθέτηση στην διδακτική πράξη, παρόλα αυτά, οι ειδικοί επισημαίνουν πως όταν αυτό γίνει, θα υπάρχουν εργαστήρια τρισδιάστατης εκτύπωσης στη μορφή των σημερινών εργαστηριών υπολογιστών. Η δυνατότητα που προσφέρουν οι 3D εκτυπωτές έγκειται στο να μεταφέρουν ψηφιακές πληροφορίες στην πραγματικότητα, ενισχύοντας έτσι την λεγόμενη hands on learning.

Ευελιξίαη διαδικασία μάθησης θα πρέπει να προσαρμοστεί για να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών.

  • Αντίστροφη τάξη (flipped learning): Η αντίστροφη μέθοδος,  έρχεται να ανατρέψει την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας. Σύμφωνα με αυτήν η μάθηση λαμβάνει χώρα εκτός τάξης, στο σπίτι, ενώ οι εργασίες και οι ασκήσεις γίνονται στην τάξη, με τη βοήθεια του δασκάλου. Οι μαθητές μαθαίνουν στο σπίτι τους  με τη βοήθεια οπτικοακουστικού και άλλου υλικού, που ο δάσκαλος  έχει δημιουργήσει , και στην τάξη θα κάνoυν τα καθήκοντα τους. Έτσι, μπορεί ο δάσκαλος να περνά  χρόνο με τους μαθητές που χρειάζονται τη βοήθειά του στην τάξη – και οι μαθητές μπορούν να συνεργάζονται για την επίλυση των προβλημάτων αντί να κάθονται μόνοι τους στο σπίτι προσπαθώντας να κάνουν τις εργασίες τους, τις οποίες μπορεί να μην κατανοούν ή να μην έχουν κάποιον να τους βοηθήσει.
  • Διαδικτυακή μάθηση:  Εκτός από τα MOOCs , τόσο οι παραδοσιακοί όσο και οι μη παραδοσιακοί μαθητές, θα αναζητήσουν την ευελιξία που προσφέρει η ηλεκτρονική μάθηση. Και, καθώς ο αριθμός των online μαθητών αυξάνεται, οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί θα αρχίσουν να δημιουργούν πιο συγκροτημένα προγράμματα και να μετρούν την αποτελεσματικότητά τους.
  • Παιγνιώδη μάθηση (Gamification): Οι μαθητές θυμούνται το 90% του τι κάνουν , ακόμη και σε μια προσομοίωση, σε σχέση με μόνο 10% αυτού που διαβάζουν ή 20% του τι ακούνε . Η παιγνιώδη μάθηση αυξάνει την ελκυστικότητα του μαθήματος και για τον λόγο αυτό, αναμένεται να αυξηθεί η χρήση της τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια